Retourneren

Bij Proforto kun je een product binnen 100 dagen na ontvangst gratis retourneren. Hier vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden en vraag je gemakkelijk een ruil of retour aan.

Retour aanmelden

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Bij Proforto kun je een product binnen 100 dagen na ontvangst gratis retourneren. Een retour meld je gemakkelijk aan via onze retourpagina. Je ontvangt van ons een gratis retourlabel om uit te printen. Verpak je retour in een stevige doos of in de verzendzak en plak het retourlabel hierop. Daarna kun je de retourzending inleveren bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

Let op: verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Hoe meld ik mijn retour online aan?
Een retour meld je gemakkelijk aan via onze retourpagina. Je ontvangt van ons een gratis retourlabel om uit te printen. Verpak je retour in een stevige doos of in de verzendzak en plak het retourlabel hierop. Daarna kun je de retourzending inleveren bij een PostNL punt bij jou in de buurt.

Hoe verzend ik mijn retour?
Verpak je retour in een stevige doos of in de originele verzendzak en plak het retourlabel hierop. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking of schoenendoos.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Bij Proforto hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing:

  • De producten zijn niet bedrukt of geborduurd;
  • De producten zijn in originele staat en verpakking inclusief aangehechte kaartjes;
  • Hygiëne artikelen zoals ondergoed waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden;
  • Retourneren is gratis als je gebruik maakt van ons verzendlabel. Mocht je de producten op eigen initiatief willen terugsturen is dit voor eigen rekening. Verstuur je retour naar: Proforto t.a.v. Retouren, Platinaweg 13, 6662 PR Elst (GE), Nederland.

Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.

Kan ik mijn retour nog wijzigen of annuleren?
Retour aangemeld maar wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen! Als je retourzending niet door ons magazijn wordt ontvangen, dan wordt je retour vanzelf afgemeld. Wil je iets wijzigen aan je retourzending? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Wat is mijn retourstatus?

Je kunt de status van jouw retour checken via de Track & Trace van jouw retourzending. Na ontvangst in ons warehouse, wordt jouw retour binnen 5 werkdagen verwerkt. Hier ontvang je een mail over.

Na verwerking van de retourzending, ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan.

Ik heb een bestelling geplaatst via Bol.com. Hoe kan ik deze retourneren?

Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.


Ruilen

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. De snelste manier is om het ontvangen product retour te sturen en bestel online alvast het gewenste product.

Na verwerking van de retourzending, ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan.


Terugbetalen

Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn retour verwachten?

Na ontvangst van de retourzending, verwerken wij deze binnen 5 werkdagen. Na verwerking van de retourzending, ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug op dezelfde manier als de betaling is gedaan.

Heb je voor achteraf betalen gekozen? Dan wordt de terugbetaling verrekend met de nog openstaande factuur. Hier ontvang je een aparte mail over.

Het bedrag van mijn terugbetaling klopt niet. Wat nu?
Komt het orderbedrag na verrekening onder de €50,-€60,50? Dan verrekenen wij de verzendkosten met het terugbetalen bedrag.

Is dit niet van toepassing op jouw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.