Retourneren bij Proforto is super makkelijk en altijd gratis.
Nederland
Ga naar de pagina
retour.proforto.nl om je retour aan te melden en je gratis retourlabel uit te printen. Verpak de retourzending in een stevige doos, plak het retourlabel op de doos en lever het pakket kosteloos in bij een PostNL punt.
België
Ga naar de pagina
retour.proforto.be om je retour aan te melden.
Je ontvangt géén retourlabel. Lever je pakket in bij een UPS punt met de vermelding: retourzending voor Proforto.
Let op: verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking.
Je kunt ook gebruikmaken van het
Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht
Je krijgt van ons automatisch update per mail over de status van je retourzending als deze is goedgekeurd en als de terugbetaling is voltooid. Onze klantenservice neemt contact met je op indien je retour wordt afgekeurd.
Geen zorgen. Doorloop het retourproces op
retour.proforto.nl of
retour.proforto.be, verpak het product samen met de originele pakbon stevig in een omdoos en schrijf het retournummer dat je aan het einde van het retourproces krijgt op de doos. Stuur het pakket kosteloos naar:
Proforto Retour
Antwoordnummer 141
6660 VB Elst
O.v.v. ordernummer
Heb je jouw retour aangemeld, maar heb je je bedacht en wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen. Als het retourpakket niet door ons magazijn wordt ontvangen dan wordt je retour na 14 dagen vanzelf afgemeld. Wil je iets wijzigen aan je retour? Onze
klantenservice helpt je graag verder.
Op dit moment is het bij Proforto niet mogelijk om een product te ruilen. Natuurlijk kun je je product wel kosteloos retourneren en een vervangend product bestellen via onze website.
Heb je je complete bestelling geretourneerd? Dan betalen wij het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd.
Onze intentie is om je binnen drie werkdagen terug te betalen. Je ontvangt een creditfactuur per mail als we de terugbetaling hebben afgerond.
We betalen je terug op de betaalmethode die je tijdens het afrekenen hebt gebruikt. Heb je via iDEAL betaald met je eigen bank? Dan ontvang je het bedrag weer op de bankrekening waarmee je de bestelling hebt betaald.
Doordat de hoogte van het totale orderbedrag verandert na verwerking van een retourzending, kan er in sommige gevallen een verrekening worden toegepast op de terugbetaling. Dit kan te maken hebben met:
- Verzendkosten: betaalde je voor de ontvangst van je bestelling geen verzendkosten omdat het totaalbedrag van de bestelling hoger was dan €50,- (excl. BTW, €60,50 incl. BTW)? Dan kan het zijn dat - door je retour - het totaalbedrag van je bestelling onder de €50,- (excl. BTW, €60,50 incl. BTW) uitkomt. Wij houden de verzendkosten dan in op de terugbetaling.
- Winkelwagenkorting: ontving je op basis van de hoogte van je bestelling een winkelwagenkorting? Dan kan het zijn dat door je retourzending het totaalbedrag van je bestelling nu in een lagere staffel valt, waardoor het kortingspercentage van de gehele order verandert. De teveel ontvangen korting wordt ingehouden op de terugbetaling.