Vragen?
Chat met Mike
klantenservice-afbeelding

Retourneren

Bij Proforto kun je een product binnen 100 dagen na ontvangst gratis retourneren. Hier vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden en vraag je gemakkelijk een ruil of retour aan.


Retourneren


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij Proforto kun je tot 100 dagen na je aankoop retourneren! Je mag onze producten producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel! Wanneer je wil retourneren verpak je je retour-artikelen vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen.

Stappenplan

1. Verpak het artikel wat je retour wil sturen in de originele verzendzak of doos. Ben je de Proforto-zak waar de artikelen in zaten kwijt? Vervang deze dan vooral even voor een andere zak. Let op: gebruik de doos die om je bestelde schoenen zit niet als verzenddoos. Schoenen in de doos, en een zakje om de doos!

2. Meld je retour aan via onze retourpagina.

3. Kies op welke manier je het retourlabel wil ontvangen:

  • Laat het label printen bij een pakketpunt: je ontvangt dan een barcode die je kan laten scannen bij het pakketpunt en daar printen ze dan het label en plakken het op de verpakking.
  • Of print het label zelf uit en plak op de verpakking. Indien je voor deze optie kiest, zorg er dan voor dat je het label altijd op de originele verzendzak of doos plakt, nooit direct op de verpakking van het artikel zelf.

4. Geef het pakket af bij een PostNL pakketpunt naar keuze.

5. Wij regelen de terugbetaling. Na het ontvangen van je retour, ontvang je binnen enkele dagen je geld terug.

Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.

Hoe meld ik mijn retour online aan?

Je mag kosteloos retourneren binnen 100 dagen na ontvangst, zolang het in de staat is zoals je het ontvangen hebt.

  • Ga naar je account of meld je retourzending direct aan via onze retourpagina.
  • Klik op de knop retour aanmelden en volg de instructies.
  • Hoe verzend ik mijn retour na aanmelden?

    Maak je retour gereed voor verzending. Verpak het product altijd in een extra verpakking. Plak het retourlabel dus niet direct op de productverpakking. Je kunt terecht bij de verzender die je hebt gekozen op onze retourpagina. Het pakketpunt neemt je pakket aan en zorgt dat deze netjes bij Proforto wordt geleverd.

    Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.

    Wat zijn de retourvoorwaarden?

    Bij Proforto hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen. De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing:

  • De producten zijn niet bedrukt of geborduurd;
  • De producten zijn in originele staat en verpakking inclusief aangehechte kaartjes;
  • Hygiëne artikelen zoals ondergoed waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden;
  • Bij bestellingen boven de €100,- profiteer je van gratis verzending. Komt jouw bestelling door je retourzending onder het minimale bestelbedrag van €100,-, dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht en verrekenen wij deze met het terug te betalen bedrag.
  • Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.

    Kan ik mijn retour nog wijzigen of annuleren?

    Retour aangemeld maar wil je de producten toch houden? Je hoeft dan niets te doen! Als je retourzending niet door ons magazijn wordt ontvangen, dan wordt je retour vanzelf afgemeld.

    Lukt het niet om opnieuw aan te melden? Onze klantenservice helpt je graag verder.

    Kan ik de status van mijn retourzending volgen?

    Bij het inleveren van jouw retourzending ontvang je een Track & Trace van PostNL. Bewaar dit trackingnummer goed. Aan de hand van deze Track & Trace kunnen jij én onze klantenservice de status checken.

    Als jouw retourzending is ontvangen door ons magazijn, wordt jouw retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug, op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

    Ik heb een bestelling geplaatst via Bol.com. Hoe kan ik deze retourneren?

    Heb je een bestelling via Bol.com geplaatst? Doorloop dan het retourproces op Bol.com.

    Ruilen


    Kan ik mijn bestelling ruilen?

    Het ruilen van artikelen is op dit moment (nog) niet mogelijk. Wanneer je een vervangend product wil ontvangen doorloop je dezelfde retourstappen en maak je daarnaast een nieuwe bestelling aan via onze website!

    Kan ik mijn bestelling nog annuleren of wijzigen?

    Je kunt je bestelling annuleren wanneer deze nog niet in behandeling is genomen. Je kunt je bestelling zelf annuleren via Mijn Proforto . Ga naar de bestelling die je wilt annuleren en selecteer de producten. Klik daarna op bevestigen. Je ontvangt per mail een bevestiging van de annulering.

    Staat de optie er niet bij om je bestelling te annuleren? Dan is je bestelling al in behandeling genomen en is dit niet meer mogelijk. Je kunt de bestelling dan retourneren.

    Het is helaas niet mogelijk een bestelling te wijzigen. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice.

    Terugbetalen


    Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn retour verwachten?

    Wanneer jouw retourzending is ontvangen in ons magazijn, wordt deze retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Je wordt hierover geïnformeerd per mail. Na verwerking ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen op dezelfde manier waarop de betaling is gedaan.

    Heb je voor achteraf betalen gekozen? Dan wordt de terugbetaling verrekend met de nog openstaande factuur. Hier ontvang je een aparte mail over.

    Het bedrag van mijn terugbetaling klopt niet. Wat nu?

    Bij bestellingen boven de €100,-€121,- profiteer je van gratis verzending. Komt jouw bestelling door je retourzending onder het minimale bestelbedrag van €100,-€121,-, dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht en verrekenen wij deze met het terug te betalen bedrag.

    Is dit niet van toepassing op jouw bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Heb je nog vragen?

    Antwoord op je vraag niet gevonden in onze FAQ? Onze specialisten helpen je graag verder! Wij zijn geopend van maandag t/m donderdag van 09:00 tot 22:00 uur, vrijdag van 09:00 tot 17.30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Op zondag zijn wij gesloten.


    Of klik hier om ons te bellen. Telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17.30 uur.