
Garantie
Je vindt hier antwoord op al je vragen over garantievoorwaarden en klachten. Je kan hier ook een nieuw garantieverzoek indienen via het garantieformulier op profor.to/garantie.Garantie
Wij leveren producten van goede kwaliteit van de beste merken. Het kan helaas wel eens voorkomen dat door een fabrieksfout een product eerder kapot gaat dan je zou mogen verwachten, dat is natuurlijk vervelend.
Is je artikel kapot door slijtage of buitensporig gebruik? Dan vervalt je garantie. Daar kun je hieronder meer over lezen.
Je hebt op gepersonaliseerde producten dezelfde garantie als op niet-gepersonaliseerde producten.Gaat je klacht over de bedrukking of borduring? Dan kun je het beste een mail sturen naar klantenservice@proforto.nl
Om voor garantie in aanmerking te komen, meld je jouw product aan via het garantieformulier.
Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan valt dit niet onder de garantie, tenzij de slijtage snel optreedt. In de onderstaande gevallen is er geen sprake van garantie:
- De slijtage kan als normaal worden beschouwd (zoals slijtage van de hakken, zolen en binnen in de hiel van de schoen;
- Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht (zoals reparaties);
- Een gebrek gevolg is van intensief gebruik;
- Een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
- Een defect is ontstaan door wassen of dragen;
- Een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
- Een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoenen of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
- Er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product.
Wij doen ons uiterste best om onze producten zo goed mogelijk te leveren. Heb je toch een beschadigd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice.
Door alvast foto’s en/of filmpjes mee te sturen, kunnen we het product beter beoordelen en snel een passende oplossing bieden.
Klachten
Helaas kan het ook voorkomen dat je een klacht hebt. Wij willen dit natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen. Neem daarom contact op met onze klantenservice, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing of stuur een een mail naar klantenservice@proforto.nl.
Bij officiële klachten kun je na maximaal 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons verwachten.
Kom je er niet helemaal uit met ons? Ook dan is er een oplossing. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Europese ODR Platform.