•  (8,9/10)
  •  (8,9/10)

Klantenservice

Retourneren
Bestellen
Betalen
Bezorgen
Garantie
Maattabellen
Bedrukken / Borduren
Offerte aanvragen
AVG en Privacy

Contactinformatie

Bel 024 711 33 46
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Start de chatfunctie
Ma-vr 08:00 tot 22:00
Za 10:00 tot 17:00
Stuur een e-mail
klantenservice@
proforto.nl

Alle contactinformatie

Garantie

Je doet gemakkelijk en snel een garantieaanvraag via het garantieformulier op garantie.proforto.nl.

Naar garantieformulier

Garantie

Heb ik garantie op de bestelde producten?
Op alle producten uit het Proforto assortiment is de wettelijke garantie van toepassing. Dit houdt in dat het bestelde product moet doen wat jij, de koper, redelijkerwijs van het product mag verwachten. Daarnaast behoort het product geen gebreken te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

De garantietermijn op schoenen is 6 maanden. Deze fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Uitgebreide informatie hierover vindt u op consuwijzer.nl.

Omdat het assortiment van Proforto bestaat uit veel verschillende productgroepen met verschillende garantievoorwaarden willen we je vriendelijk verzoeken om met vragen hierover contact op te nemen met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.
Kan ik gepersonaliseerde retourneren?
Het is niet mogelijk om gepersonaliseerde producten te retourneren. Controleer voor het bestellen altijd goed of de maat en kleur van de kleding naar wens is via een proefbestelling.
Heb ik garantie op gepersonaliseerde producten?
Ook op alle gepersonaliseerde artikelen is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat een product aan datgene moet voldoen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Let op: retourneren van gepersonaliseerde producten is helaas niet mogelijk.
Wanneer vervalt de garantie?
Producten slijten. Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan kan je hiervoor geen garantie inroepen, tenzij de slijtage te snel optreedt.

Er kan geen sprake zijn van garantie indien:
  • de slijtage als normaal kan worden beschouwd (hieronder vallen bijvoorbeeld kale neuzen, slijtage van hakken en zolen en slijtage binnen in de hiel van een schoen);
  • er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van de fabrikant zijn verricht;
  • een gebrek het gevolg is van niet met de bestemming corresponderend, onoordeelkundig of intensief gebruik;
  • een beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud;
  • een defect is ontstaan door overmatige transpiratie;
  • een defect is ontstaan door wassen of drogen;
  • er sprake is van het zogenaamde "pillen" van kleding;
  • een defect is ontstaan door externe invloeden zoals bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën;
  • een gebrek aan water- en/of winddichtheid van schoeisel of kleding, wanneer deze eigenschap niet expliciet vermeld staat bij het product op onze website;
  • er sprake is van lichamelijke ongemakken zoals zweten of blaren, die zouden zijn veroorzaakt door het product
Neem bij een garantiekwestie ten alle tijden contact met ons op, zodat we samen naar een passende oplossing kunnen zoeken. Om het geheel te versnellen kun je ook alvast een aantal foto's maken van jouw klacht en deze sturen naar klantenservice@proforto.nl
Wat moet ik doen als ik mijn product beschadigd ontvang?
Vervelend om te horen dat je producten beschadigd hebt ontvangen. Geen zorgen, dit gaan we voor je oplossen. Neem contact op met onze klantenservice, zij zorgen er direct voor dat er een vervangend artikel jouw kant op komt.

Tip: telefoon of camera bij de hand? Maak dan een foto van de beschadiging en stuur deze naar klantenservice@proforto.nl.

Klacht

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Proforto werkt er met man en macht aan om jou altijd zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Heb je onverhoopt toch een klacht of vervelende ervaring? Meld het ons dan graag. Met jouw klacht kunnen wij onze dienstverlening verbeteren, om je in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn.

Klachtenprocedure Consumenten

Laat ons je klacht weten via +31 (0) 24 711 33 46 of klantenservice@proforto.nl. Onze medewerkers gaan vervolgens op zoek naar een passende oplossing. Je klacht wordt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst inhoudelijk door ons beantwoord.

We gaan er niet van uit - maar mochten we er onverhoopt niet samen uitkomen dan kun je je altijd wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel of de Europese Online Geschillenplatform (ODR).

Zakelijke afnemers

Laat ons je klacht weten via je accountmanager, +31 (0) 24 711 33 46 of klantenservice@proforto.nl. Onze medewerkers gaan vervolgens op zoek naar een passende oplossing. Je klacht wordt uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst inhoudelijk door ons beantwoord.

Zakelijke klanten kunnen zich niet wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel en de Europese Commissie, maar wel een klacht indienen via Thuiswinkel.org.