Webwinkel Proforto genomineerd voor Startup van het jaar prijs

Na ‘beste startende webwinkel 2015’ nu in race voor publieksprijs Sprout

Nijmegen, 19 januari 2016 – Proforto, de webwinkel voor werkkleding en werkschoenen, is in de race om Startup van het jaar te worden. Het bedrijf bestaat sinds 2013 en is in twee jaar snel gegroeid. Proforto haalde in september 2015 nog een investering van een half miljoen op. Sindsdien is het bedrijf zijn Europese groeiplannen aan het doorzetten, heeft meerdere software-ontwikkelaars aangenomen en maakt een professionaliseringsslag in de organisatie.

Een tech-bedrijf

Het innovatieve aan Proforto is dat zij meer dan 150.000 producten van 120 merken razendsnel kunnen leveren zonder zelf voorraad te houden. Hiermee biedt Proforto het grootste assortiment van Europa. Techniek is een belangrijke voorwaarde voor schaalbaarheid en internationalisering. Hierin wordt dan ook fors geïnvesteerd. De slimme in-house ontwikkelde software van Proforto is opgebouwd uit microservices en maakt het bedrijf enorm schaalbaar. De software automatiseert het gehele fulfillmentproces. Een netwerk van meer dan 75 leveranciers wereldwijd doet de rest. Proforto levert zowel internationale klanten als IKEA, de grootste ziekenhuizen als vele duizenden zelfstandigen.

Ambitie

De Startup is in 2013 opgericht door jonge ondernemers Jelle Gudden (27) en Rik Burgersdijk (26). Na een explosieve start werd de omzet in 2015 ruimschoots verdubbeld. Proforto won in 2015 de Thuiswinkel Award voor best startende webwinkel. Deze prijs was een beloning voor de grote groei in de eerste twee jaar. Met een investering op zak worden nu versneld vervolgstappen gezet, waarbij Proforto inzet op het vergroten van marktaandeel en uitbreiden naar interessante Europese markten. In de gigantische markt met een Europese omvang van 10 miljard Euro valt er voor Proforto nog veel te winnen.

Vereerd

Jelle Gudden, mede-oprichter Proforto: “We zijn vereerd dat we genomineerd zijn, nu gaan we voor de winst! Het is enorm gaaf te zien welke genomineerden en winnaars ons voor zijn gegaan en hoe zij zich de afgelopen jaren ontwikkeld hebben. Een mogelijke winst van deze eervolle titel zou naast de eer ook veel publiciteit met zich mee brengen.”

Stemmen

Stemmen op Proforto kan tot en met 28 januari 2016 via de pagina proforto.nl/stem.

Proforto Logo's

Proforto Beeldmateriaal