Klantenservice
Op deze pagina vind je alle antwoorden op je vragen. De contactgegevens van Proforto vind je op de contactpagina.Meestgestelde vragen
Bekijk eenvoudig de status van je bestelling via Mijn Proforto. In je orderbevestiging vind je onder het kopje ‘levering’ één of meerdere leverdata voor je bestelling.
Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een mailtje met daarin de Track & Trace code waarmee je het pakket kunt volgen.
Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar werkt je track & trace code niet? Dit werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Bij Proforto hanteren we een retourtermijn van 100 dagen. Je mag de producten thuis voelen, passen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze hebt ontvangen.
Stappenplan1. Verpak het artikel wat je retour wil sturen in de originele verzendzak of doos.
2. Meld je retour aan via onze retourpagina.
3. Kies op welke manier je het retourlabel wil ontvangen:
- Laat het label printen bij een pakketpunt: je ontvangt dan een barcode die je kan laten scannen bij het pakketpunt en daar printen ze dan het label en plakken het op de verpakking.
- Of print het label zelf uit en plak op de verpakking. Indien je voor deze optie kiest, zorg er dan voor dat je het label altijd op de originele verzendzak of doos plakt, nooit direct op de verpakking van het artikel zelf.
4. Geef het pakket af bij een PostNL pakketpunt naar keuze.
5. Wij regelen de terugbetaling. Na het ontvangen van je retour, ontvang je binnen enkele dagen je geld terug.
Let op: zonder aanmelding van de retour kunnen wij deze niet verwerken.
Je ontvangt de factuur altijd per mail. Je kunt facturen ook downloaden in je besteloverzicht in Mijn Proforto.
Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden. Je kunt je bestelling zelf annuleren in je Mijn Proforto. Ga naar de bestelling die je wilt annuleren en selecteer de producten. Klik daarna op bevestigen. Je ontvangt per mail een bevestiging van de annulering. Staat de optie er niet bij om je bestelling te annuleren? Dan is je bestelling al in behandeling genomen en is dit niet meer mogelijk.
Is je bestelling al verzonden? Dan kan je ‘m weigeren aan de deur of kosteloos retourneren via het onze retourpagina.
Je kunt de status van jouw retour checken via de Track & Trace van jouw retourzending. Vergeet niet je verzendbewijs goed te bewaren. Na ontvangst in ons magazijn, wordt jouw retour binnen 5 werkdagen verwerkt. Hier ontvang je een mail over.
Nadat wij je retourzending hebben ontvangen en deze akkoord bevonden is betalen wij je binnen 5 werkdagen terug met dezelfde betaalmethode die je tijdens het plaatsen van de bestelling hebt gebruikt.